Rozbřesk
Úvod
Konečně se dostáváme k poslední kapitole Danse de la Mort. Kronika postavy vedla od jejich Přijetí děsem a krví. Objevování tohoto nového, temnějšího světa končí zde, setkáním se ženou zodpovědnou za ukončení jejich životů a bezhlavé vstoupení do Rekviem: se Sarah Cobbler.
Tento příběh zodpoví mnoho zbývajících otázek této kroniky, ale o mnoho dalších tajemství Světa temnoty zůstane prozatím neodhaleno. Nyní když už jsou Vampire: The Requiem a World of Darknes Rulebook v obchodech, můžete začít hrát své vlastní kroniky se svými vlastními postavami, ve městě které si vyberete... přestože pokud se rozhodnete pokračovat v New Orleans, najdete ve Vampire: The Requiem mnoho známých tváří.
Teď však mají postavy našeho příběhu jiné starosti.
Motiv a Nálada
Motivem Rozbřesku je obroda. Postavy jsou opět na lovu Rodného, který je proklel k neživotu, ale tentokrát již pátrají po posledním článku řetězu. Až to udělají, bude záhada jejich Přijetí zodpovězena. Co potom? Je to pro postavy nový začátek? Pocítí osvobození od své minulosti, když teď chápou co se stalo? A nebo by se mohli rozhodnout, že již nedokáží žít jako upíři a po odhalení Sarah Cobbler si půjdou naposledy prohlédnout východ slunce? V určitém smyslu by tato kronika mohla sloužit jako předehra k vašim vlastním příběhům, protože v této chvíli postavy dosáhly bodu, kdy se staly plnohodnotnými členy společnosti Rodných.
Náladou příběhu je konečnost. Tanec mrtvých po Rozbřesku končí. Nenechejte hráče odvolávat jejich rozhodnutí: pokud postava udělá něco unáhlené, ať nese následky svých činů. Sarah se nedokáže skrýt před tím co udělala a postavy by na tom měly být stejně.
Metody vyprávění - Jak dál
Až tento příběh skončí, skončí i Danse de la Mort. Přesněji řečeno zveřejněná kronika. Vaše hraní však bez naší pravidelné podpory nemusí (a nemělo by). Stačí jen vymyslet vaše vlastní příběhy. Níže uvedeme několik nápadů, jak začít a více se samozřejmě dá najít ve Vampire: The Requiem.
- Služby: Během událostí kroniky postavy prokázali laskavosti různým Rodným a také různí Rodní prokázali určité služby i jim. Mohli vidět, jak Rodní obchodují s těmito službičkami a informacemi namísto peněz. Teď když se příběh pomalu uzavírá, kronika se blíží ke konci a vy připravujete své vlastní pokračování, můžete začít zvažovat, které z těchto laskavostí nejsou splacené a které body zápletky jsou nedořešené.
- Postavy mohou dlužit službu takovým Rodným jako je Miss Opal, Otec Jan, Antoine Savoy, Pearl Chastain, Peter Lebeaux, Kníže Vidal, Nataša Preston a téměř každému Rodnému se kterým se setkali. Tyto laskavosti mohou být začátky dalších příhod. Například pokud by Peter Lebeaux objevil sérii vražd pravděpodobně spáchaných upírem? Jako policista by to musel začít vyšetřovat, ale jako Rodný musí chránit Maškarádu. Mohl by požádat postavy o splacení služby, protože ví, že jsou zkušení ve hledání těchto ničemných upírů. A nebo co když válka mezi Vidalem a Savoyem dosáhne bodu varu a každý Rodný ve městě si bude muset zvolit některou ze stran? Družina možná podporuje Vidala, ale skrz Otce Marrow nebo Natašu Preston udržovat kontakt se Savoyem. Každý z uvedených Rodných by mohl požádat o službu pro svého oblíbence (jiná věc opět je, zda postavy dokáží rozmotat toto klubko manipulací).
- Cestování: Postavy již jednou opustily město. Vědí, že na cestách číhá nebezpečí. Co když se Tina Baker bude chtít vrátit domů a uspořádat si nějaké věci? Družina by mohla podniknout výlet do jejího rodného města v Tenessee. To by vám jako vypravěči umožnilo vytvořit vlastní upírské obyvatele města. Jaké temné tajemství Rodní toho města mají? Který covenant je u moci? Jak budou vnímat dceru tohoto města vracející se jako upír? Nebudou jí chtít vpustit mezi sebe - a nebo jí naopak nebude dovoleno odejít?
- Připojení se k některému z Covenantů: Postavy měly příležitost připojit se k Lancea Sanctuum, Hnutí Karthianů, Invictu a možná i ke Kultu Matky (Circle of the Crone). V tomto příběhu také mají šanci připojit se k Ordo Dracul. Každý z těchto covenantů poskytuje svým členů určité výhody a každý může postavy přitahovat něčím jiným. Vstupní rituály a jednotlivé obřady těchto skupin (kterým se samozřejmě více věnujeme ve Vampire: The Requiem) by mohly být skvělým příběhem. Ale co když budou postavy chtít být členy více než jedné takové organizace? Mohou zvládnout tento "dvojitý neživot" delší dobu tak, aby se na to nepřišlo? Mohou jim již starší členové s tímto úkolem pomáhat ať už kvůli své laskavosti (nepravděpodobné) a nebo protože je budou později chtít využít jako špióny?
- Záhada: Co to bylo za stvoření tam v močále? Jaké další Pokrevní linie se v New Orleans skrývají? Postavy zatím utrpení a záhadnost Rekviem jen ochutnaly. Na konci tohoto příběhu odhalí nejvíce osobní a nejaktuálnější hádanku... ale je tu ještě mnoho dalších, které na odhalení čekají.
Zeptejte se svých hráčů, kterým směrem by se rádi vydali, až tento příběh skončí. Nabídnou vám určitě několik nápadů - a možná, že některý z nich bude chtít realizovat jeden z nich jako Vypravěč a vy dostanete možnost vytvořit si svou jedinečnou postavu. Tanec Mrtvých možná skončil, ale příběh bude pokračovat tak dlouho, dokud budete chtít.
Nové pravidla - Dračí smyčky
Základem Ordo Dracul je filozofie překonání, touha pozvednout se nad omezení prokletého upírského stavu. Naučení Dračích smyček umožní postavám "oklamat" určité stránky Rekviem. Porážka těchto vtělení upírismu je podle víry Řádu správná cesta k úplnému vítězství nad prokletím a nebo úniku z něj - cílem je dosáhnout vyšší úrovně, ať už je jakákoliv. Smyčky Draka představují tři rozdílné filozofie a to Smyčku Krve, Smyčku Zhouby a Smyčku Bestie. Každá z nich má tři uzly. Členové covenantu mohou studovat kterékoliv a nebo všechny smyčky, ale chápou, že žádný Rodný nikdy nedokázal dosáhnout mistrovství ve všech - tedy alespoň podle toho co Řád ví.
Tady představíme základy Smyčky Zhouby. Smyčka Krve a Smyčka Bestie jsou uvedeny ve Vampire: The Requiem. Sarah Cobbler ovládá všechny tři uzly Smyčky Zhouby.
Smyčka Zhouby
Největšími dvěmi zhoubami Rekviem je oheň a slunce. Jakýkoliv pokus ovládnout tyto upírská prokletí musí tedy překonat tyto dvě překážky. Přestože je zatím nedokázal ovládnout žádný upír, tato Smyčka představuje začátek.
- První uzel: Podrobení Rudého Strachu - Postava získává dvě kostky navíc k odolání záchvatu děsu způsobeného ohněm a nebo slunečním světlem.
- Druhý uzel: Překonání Ospalosti - Hráč může použít bod Síly vůle a postava zůstane celý den vzhůru. Banky kostek přes den jsou stále omezené Lidskostí upíra.
- Třetí uzel: Zapomenuté Pohlazení Slunce - Sluneční paprsky za rozbřesku a soumraku Drakovi způsobí jen omračující, nikoli spalující zranění. Když však slunce vystoupá na oblohu, způsobuje sluneční záření opět obvyklé spalující zranění.
Rozbřesk
Tento příběh začíná po Epidemii ve chvíli kdy se postavy rozhodnou hledat Sarah Cobbler pomocí nových informací, které se jim podařilo získat. Pokud budou mluvit s některým ze starších Rodných tohoto města, doví se, že jakmile Sarah zjistí, že Mezzo našli, pravděpodobně uprchne (narozdíl od mnoha Rodných je o ní známo, že je ochotna opustit město). Proto by nemělo uběhnout příliš mnoho času mezi koncem minulého příběhu a začátkem tohoto.
První scéna: Soumrak
Tato scéna začíná ve chvíli kdy postavy započnou hledání Sarah Cobbler. Informace, které se jim možná podařilo získat jsme se pokusili shrnout níže:
- Sarah je členem klanu Mekhet a zároveň patří k pokrevní linii Morbus.
- Názory na její věk se různí. Někteří Rodní odhadují dobu jejího Přijetí na minulé století, ale nikdo nezná skutečnou pravdu.
- Náleží ke covenantu jménem Ordo Dracul.
- Má mnoho různých kontaktů z rozdílných klanů i covenantů a zjevně si umí mezi Rodnými snadno najít spojence a kontakty.
- Sarah na lidských životech příliš nezáleží.
- Ráda mění svůj vzhled. Každou noc si většinou mění barvu vlasů.
- Spolu s Mezzou mají stejného Otce a James Kelvin je jejím potomkem.
- Má společenský vliv a nebo alespoň je její součástí, jak mezi lidmi, tak mezi Rodnými a to nejméně po několik posledních desetiletí.
Způsoby hledání
Postavy mají mnoho různých možností jak se pokusit najít Sarah Cobbler, ale dejte jim jasně najevo, že nemají neomezený čas. Pokud osvobodili Jamese z područí Johna Harley Mathesona, bylo by logické a užitečné jej pořádně vyzpovídat, ale pokud je stále u něj na plantáži, je to pravděpodobně časově náročnější než ostatní možnosti. Obvyklé zdroje informací postav (Vidal, Marrow, Miss Opal a tak dál) již jim všechno co o ní ví pověděly v předchozích kapitolách Danse de la Mort, ale po rozhovoru s Mezzou v posledním příběhu mají několik dalších vodítek.
- Ďábelská spřízněnost: Z důvodů, které vysvětlíme později v příběhu není možné vystopovat Sarah Cobbler pomocí této schopnosti.
- James Kelvin: Pokud se budou postavy ptát Jamese na jeho Přijetí a na to co ví o Sarah, nebude si toho příliš pamatovat. Prolomení duševních zábran, které do jeho mysli vložila není jednoduché a od Louise vyžaduje úspěch v použití Zapomětlivé mysli (Dominate ***). Jeho hráč hází na rozšířenou činnost Důvtip + Převědčování + Dominate - 2 (Jamesova Rozhodnost). Musí získat 20 úspěchů, aby dokázal odstranit práci Sarah a každý hod mu zabere pět minut.
- Po té co se mu vrátí paměť, vzpomene si James, že byl minulého roku v říjnu pobavit se s přáteli (kronika začíná v Únoru na Popelečnou středu). Prohrál v hodu mincí a tak musel jít do smíšeného zboží koupit nějaký levný alkohol a Sarah se s ním před tímto obchodem setkala. Nalákala ho dozadu do uličky za obchod a pak mu na ústa přiložila kapesník napuštěný chloroformem (nemohla se na něm jednoduše začít krmit, protože nebyl nemocný a ona patří do linie Morbus). James byl Přijat ve spaní a když se probudil, již se nacházel na statku Johna Harley Mathesona. Vzpomíná si, že z vedlejší místnosti slyšel následující rozhovor. Možná, že by nebylo špatné nechat tento úryvek přečíst dvěma svým hráčům nahlas.
- Sarah: Kde je problém? Je mladý, silný a jeho rodina ho tu určitě nebude hledat.
- Matheson: Problém, má drahá, je v tom, že je černoch. Jak se mohu spolehnout, že udělá to co budu požadovat?
- Sarah: Tak mu tedy změňte vzpomínky. Převychovejte jej, aby vás vždy poslechl na slovo. Svažte jej svou krví. (chvíle ticha) A nebo je to prostě tím, že se nechcete krmit krví černocha?
- Matheson: Přiznávám, že ta představa není příliš příjemná.
- Sarah: Dám vám tedy kontakt ještě na někoho dalšího. Jeden z těch, který se toho zúčastní je mladý muž, který vlastní počítačovou firmu. Bude schopen vás učit a možná bude ochoten i vyměnit svou krev. (odmlka a pak sarkasticky) A je to běloch.
- Matheson: Dobrá, to bude muset stačit. On je tím tajemným Sukubem?
- Sarah: Ne. Ona je... naše Daeva je velmi diskrétní a ráda by zůstala v anonymitě. (odmlka)
- Matheson: Kdybych věděl, že to je možné, má drahá Sarah, již bych o to požádal také.
- Sarah: Znám ještě někoho vašeho klanu kdo by vás mohl nahradit.
- Matheson: (se smíchem) Ne, ne. Dohoda platí. A navíc jsou myslím sázky pro mladou Lidii mnohem vyšší, když se právě přestěhovala sem do New Orleans.
- Sarah: To je pravda, už jsem do toho zapletla dalšího člena Řádu. Nejsem si jistá, jestli je vhodné do toho zatáhnout i dalšího. Ale jsem velmi ráda, že se toho zúčastníte, Johne. (odmlka) Myslím, že jsem zaslechla pohyb. Co kdybychom se šli podívat na vašeho nového sloužícího?
- Po té použil Matheson svou Disciplínu Dominate k tomu, aby Jamese úplně svázal se svou vůlí. Z toho úryvku by se postavy měly dozvědět, že někdo jménem "Lidia" má spojení na Sarah. Pokud toto jméno nadhodí Otci Marrow nebo jinému Rodnému s množstvím kontaktů, zjistí, že jméno by mohlo patřit Lidii Kendall, Gangrelské příznivkyni Barona Cimitiere.
- Pearl Chastain: S touto Primogenkou se postavy setkali v prvním jednání Epidemie a ve druhém jednání zjistili od Mezzo, že původně byla součástí spiknutí Sarah. Nikdo kromě Mezzo a Sarah tuto informaci nezná (protože Pearl trvala na tom, aby její účast zůstala tajemstvím, především pro ostatní členy jejího covenantu). Pokud postavy začnou zvažovat předání této informace Knížeti Vidalovi a nebo jinému vysoko postavenému Rodnému, ať hráči hodí Inteligence + Politika. Ti kteří uspějí, pochopí, že dokud toto tajemství zůstane tajemstvím, budou mít nad Pearl výhodu, ale pokud ho prozradí, nebude mít důvod se s nimi bavit.
- Navštívit Pearl Chastain není příliš obtížné. Kterýkoliv Rodný znalejší místních poměrů, jim může říct, že její panství je Dolní Zahradní Čtvrť a že ráda přijímá návštěvy. Postavy mohou rozhlásit, že jí chtějí navštívit a pomocí svých upírských kontaktů získat pozvánku během několika hodin a to je mnohem rychleji, než by pravděpodobně očekávali (přestože se to postavy nedoví je to díky skrytému naléhání Knížete Vidala anebo možná Miss Opal).
- Pearl se s postavami setká venku na terase obklopené mírně popraskanými antickými sochami. Postavy mohou nedaleko zahlédnout její osobní stráž, ale tito muži nezkoušejí postavy ohrozit nebo jim vyhrožovat - jsou zde, aby chránili Chastain před smrtelnými nepřáteli nikoliv před těmi nadpřirozenými. Pearl je oděná podle padesát let staré módy a vypadá jako z jiné doby. Naštěstí poblíž nejsou žádní smrtelníci.
- Pokud postavy řeknou Pearl co ví, nepřizná se, ale nejdříve se zeptá co od ní chtějí. Neobtěžuje se prohlašováním své neviny a nebo žádostí o důkaz. Ví, že pokud toto postavy řeknou Knížeti, bude muset podstoupit rituál Zhoubu lhářů (popsaný v Epidemii). Pokud je jediné co chtějí informace, viditelně si oddechne, postavy by ji mohly vydírat a chtít peníze a nebo politickou podporu. Může postavám říct následující:
- Sarah Cobbler za ní přišla asi před rokem s tímto plánem. Chtěla pozorovat vývojové kroky upírů krátce po Přijetí. Chtěla pozorovat několik různých lidí Přijatých do rozdílných klanů bez jakékoliv výuky. Především jí zajímal Instinkt lovce. Tehdy ještě nepřesvědčila ke spolupráci nikoho dalšího. Pearl souhlasila se svou účastí, ale odmítla poskytnout jakoukoli další pomoc a dohodla se s ní na podmínce anonymity.
- Během několika dalších měsíců její úkryt Sarah často navštěvovala, také chodila do nemocnice, kde se skrývala Mezzo a do Parku Louise Armstronga. Pearl si není jistá, proč Sarah považovala tento park za tak důležitý, ale ví, že místo Přijetí bylo vybráno hned na začátku. Postupně se přidávali k spiknutí další Rodní a přestože se Pearl dověděla jejich jména a klany, žádné další detaily neznala (a nebo znát nechtěla). Výjimkou byl John Harley Matheson se kterým se Pearl setkala již dříve. Tehdy s ním párkrát mluvila, ale nikdy se o spiknutí nezmínila.
- Pearl od tohoto podniku ustoupila asi týden před Mardi Gras, protože se nedokázala smířit s představou potomka, kterého by nikdy nedostala šanci nic naučit. Ujistí postavy, že kdyby věděla, kdo jí nahradí (Lucas Gates), tak by to nedovolila, ale teď už není způsob jak to vrátit zpět.
- Pearl o Ordo Dracul příliš mnoho neví. Slyšela děsivé zvěsti o jejich krutých a bezbožných rituálech, ale přiznává že nemá žádné důkazy. Doporučuje (s jistým znechucením), že Baron Cimitiere by mohl vědět víc a pokud si dobře vzpomíná, Sarah se s ním a nebo s někým z jeho blízkosti během svých návštěv města a příprav často setkávala.
- Baron Cimitiere: Postavy se možná již Barona na Sarah ptaly, ale možná se rozhodnou zkusit to ještě jednou, ať už kvůli vlastním názorům a nebo (mnohem pravděpodobněji) po rozmluvě s Pearl Chastain. Pokud již předtím postavám řekl, aby jej nechali na pokoji, domluvení schůzky bude vyžadovat úspěch v hodu Manipulace + Přesvědčování + Společenské postavení.
- Baron může říct jen málo nového o Sarah Cobbler, ale pokud se postavy zeptají na její covenant jeho jménem (Ordo Dracul) a nebo na někoho z jeho komunity s kým se Sarah často setkávala během minulých měsíců, zmíní se o Lidii Kendall. Lidia je Gangrel praktikující vodoun a přesto není členem Kultu Matky (the Circle of the Crone). Baron je ochoten se s ní spojit a domluvit postavám schůzku.
- Až se postavy rozhodnou setkat s Lídií Kendall, pokračujte další scénou.
Druhá Scéna: Svítání se blíží
Pokud postavám domluví schůzku Baron Cimitiere, brzy dostanou zprávu, ve které bude místo setkání. To je určeno na dvě hodiny před svítáním ve Střední čtvrti. Kterákoliv z postav získá úspěch v hodu Inteligence + Tep města ví, že tato oblast je známá koncentrací vyznavačů vodoun.
Když se postavy budou přibližovat k místu setkání, ať řidič hodí Důvtip + Vyrovnanost a vy hoďte Důvtip + Řízení Sarah (4 kostky). Pokud získáte více úspěchů, nic se neděje. Pokud hráč hodí více úspěchů, řekněte mu, že si všiml auto, které vjelo také do této ulice, ale pak zaparkovalo a vyplo světla. Pokud budou postavy sledovat kdo vystoupí, uvidí ženu s dlouhými, spletenými vlasy, která pak vstoupí do blízkého domu. Žena je Sarah Cobbler, ale pokud Jack nepoužívá Auspex a nebo se k ní postavy více nepřiblíží, nepoznají ji. Pokud na to však přijdou běžte na konec této scény a pokračujte "Lovem."
Až dojedou na místo setkání, přečtěte následující:
Opouštíte ve voze panelové a kancelářské budovy v centru města a ty se pomalu mění v ulice lemované rodinnými domky. Za okny občas zahlédnete světla a lidi, zaslechnete hudbu a rozhovory, do nosu vám občas vnikne cigaretový kouř a kdysi tak lákavá vůně právě uvařené večeře. Došlo vám, že v takových čtvrtích se příliš mnoho upírů nezdržuje a uvažujete proč? - přece to není o tolik náročnější nakrmit se zde než v betonové džungli centra města? A nebo je to proto, že vzpomínky se tu stávají příliš silné? Zde mezi Ovcemi?
Do cesty vstoupila skupina mužů a řidič šlápl na brzdu. Mladá dívka tmavé kůže, možná ji není ani šestnáct, zaklepala na okýnko řidiče. Když jste se jí podívali do očí, probudil se váš Instinkt. Lekl jsi se (označte řidiče) a trhl sebou, ale ona se natáhla, její ruka roztříštila sklo a chytila tě pod krkem. Pak ale udělala krok zpět a ovládla se. "Promiňte," říká, "to se mi už dlouho nestalo, jsem Lidie Kendall. Vystupte si, ať si můžeme promluvit."
Přestaňte číst nahlas.
Pokud řidič ovládá Protean * a nebo Obfuscate **, nezapomeňte odstavec upravit, tak aby reakce na Instinkt Lovce byla odpovídající.
Až postavy opustí auto, mohou si Lidii pořádně prohlédnout. Má na sobě modré džíny, bíle tričko a vlasy má spletené do tenkých copánků vedoucích po celé hlavě. Opřela se o stožár pouliční lampy a mávne na skupinu mužů před autem postav a pak kývne na postavy a zeptá se, proč ji chtěli vidět.
Lidia je členem Ordo Dracul a její věrnost patří covenantu nikoliv Baronovi Cimitiere. Ví o experimentu, který Sarah uskutečnila a přestože do něj není přímo zapojena, nemá rozhodně v úmyslu Sarah vydat těmto Rodným. Sarah už je přítomna, protože se s ní již Lidia spojila, ale vše co chce dělat je sledovat. Lidia si však přivedla krytí převlečené za náruživé vodounisty. Není si jistá motivem postav a ví, že jsou určitým způsobem spojeni s Knížetem i Savoyem. Lidia v žádném případě nemiluje Lancea Sanctuum a podezírá postavy z toho, že jsou vědomky a nebo nevědomky součástí Vidalových anti-vodounských praktik.
Lidia jim informace nedá jen tak. Pokud se jí budou ptát na Ordo Dracul, dá jím (některé) informace popsané zde a určitě nezmíní Dračí smyčky. Prohlásí, že neví, kde teď Sarah je (podle pravdy), ale dá jim jasně najevo, že by jim svou kolegyni nevydala ani kdyby to věděla.
Pokud jí postavy začnou ohrožovat, pokyne a její přátelé přistoupí blíže. Postavy si mohou všimnout, že jsou všichni dobře ozbrojeni. Pokud nadhodí, že mají oficiální pověření od Knížete, začne se Lidia výsměšně chechtat a řekne, že Kníže tuto věc může klidně probrat s Baronem Cimitiere. Pokud se postavy pokusí působit na její dobrou povahu a pokusí se jí přesvědčit, aby jim pomohla ze slušnosti, ať hráči hodí Manipulace + Přesvědčování (neváhejte přidat nebo odebrat kostky podle toho jak bude vystoupení postav působit). Postavy se také mohou pokusit Lidii podplatit - peníze ji příliš nezajímají, ale slib budoucí služby by mohl zabrat, v závislosti na tom co mohou postavy slíbit a jakou mají pověst ohledně plnění těchto slibů.
Pokud se postavám podaří od Lidie získat informace, řekne jim, že skrz ni Sarah požádala Barona Cimitiere o vykonání magického obřadu. Jeho výsledek, malý váček nošený na krku, brání příbuzným Rodného použít Ďábelské spřízněnosti na dotyčnou osobu. Pokud se postavy budou dále ptát a nebo nahlas vyjádří své překvapení proč by Sarah takovou věc potřebovala. Lidia řekne, že si myslí, že Sarah bude chtít být v blízkosti postav, aby mohla sledovat jejich chování a tedy průběh experimentu.
Pokud se postavy dostanou k této informaci, pravděpodobně budou chtít prohledat okolí a najít tak Sarah. Skrývá se u domu poblíž. Každý hráč může hodit Důvtip + Vyšetřování (+ Auspex). Vy hoďte Rozhodnost + Plížení Sarah (5 kostek). Pokud hráč uspěje, postava zpozoruje někoho skrývajícího se u domu za Lidií. V případě, že postavy byly hodně podezřívavé - prohledávali okolí, postavili hlídku - pak bude Sarah používat Plášť Noci (Obfuscate ***), aby jim zůstala skryta. Tím dokáže proniknout jen Jack se svou Disciplínou Auspex.
Jakákoliv násilná činnost znamená rychlou odpověď přítomných vodounistů (pokračujte "Útokem"). V tomto případě Lidia jednoduše použije Úkryt v půdě (Protean **) a zmizí, aby tak unikla násilí. Pokud se postavy rozhodnou dopadnout skrývající se postavu, pokračujte "Lovem." Pokud se rozhodnou si jí nevšímat a počkat jestli se jim nepodaří získat výhodu, podstupují riziko, že ztratí stopu Sarah (a nestyďte se to hráčům naznačit).
Útok
Pokud se postavy při jednání s Lidií uchýlí k násilí a nebo zaútočí na Sarah (kterou vodounisté samozřejmě nevidí), Lidiina četa zaútočí. Všichni jsou ozbrojení pistolemi a nebo brokovnicemi. Také vědí, že Lidie je nadpřirozená bytost (nemyslí si, že je upír - spíše věří, že byla požehnaná Grans Bwa, lesním duchem loa a nebude kulkami zraněna).
Použijte rysy členů gangu dané v Mariině Potomku pro vodounisty. Proti každé postavě postavte jednoho protivníka s pistolí a další dva se zkrácenou brokovnicí. Za ty s pistolemi hoďte na útok třemi kostkami a za ty s brokovnicemi čtyřmi s tím, že máte kostku navíc, když padne 9 a 10.
Sarah zůstane v zadu a sleduje dění, skryta pomocí své disciplíny Obfuscate a zasáhne v případě, že by postavy příliš prohrávaly. Na chvíli se objeví a bodne některého z vodounistů do krku. V té chvíli jí postavy mohou zahlédnout a pokusit se sledovat jí přestože zmizí. Hoďte Inteligence + Plížení + Obfucate Sarah (8 kostek), ale odečtěte počet kostek rovný počtu osob, které ji mohou sledovat -1. (Toto číslo se bude měnit na základě toho kolik vodounistů bude stále naživu). Pokud tato úprava sníží její bank kostek pod jedna, nepokusí se zmizet, ale prostě uteče. Pokračujte "Lovem."
Lov
Pokud se za ní rozběhnou, bude Sarah utíkat. Po té co jí spatří se pouze snaží udržet je z dosahu. Stačí jí utíkat do východu slunce a stále je fascinována postavami, které považuje za svůj výtvor. Obfuscate jí umožňuje zmizet z dohledu, tedy pokud nebudou v okolí svědci (ale Auspex jí dokáže odhalit). Znovu se však postavám ukáže v naději, že je dokáže dostat do svého úkrytu až vyjde slunce (viz další scéna).
Následující viněty představují příhody toho co se při pronásledování může udát v závislosti na tom, kde postavy přesně budou, když honička začne.
- Automobilová nehoda: Tato viněta se může odehrát pokud postavy spatří Sarah ještě předtím než bude příliš daleko od svého auta a nebo později někoho zastaví a použije Dominate k tomu, aby přinutila řidiče opustit vozidlo. Sarah bude ujíždět v autě, ale není příliš dobrá řidička. Pojede na červenou a z boku vjede do jiného auta, které tak strčí do protisměru přímo mezi další auta. Výsledkem budou nejméně čtyři rozbitá auta, zmatek a zastavená doprava. Může se jedna o menší křižovatku a nebo o velkou zácpu v ranní dopravní špičce. Lidé v autech zpomalují, aby se podívali co se děje a postavy musí Sarah bedlivě sledovat, aby se ujistili, že se jim v davu neztratí. Řídit a zároveň jí vidět vyžaduje od řidiče hod Důvtip + Řízení upravený podle velikosti havárie a Důvtip + Vyrovnanost od spolujezdců sledujících Sarah. Ta po nehodě vozidlo opustí a utíká pryč po svých.
- Vniknutí do domu: Tuto vinětu použijte až bude Sarah utíkat pěšky. Je tedy vhodná ve chvíli kdy jí zahlédnou za Lidiiným ramenem a začnou jí pronásledovat. Sarah vyrazí dveře soukromého domu. Ve chvíli kdy se objeví rozespalý majitel, aby zjistil co se děje, podívá se mu Sarah do očí a pomocí Dominate mu rozkáže: "Zastav je," a ukáže na postavy. Tato viněta může být laděna mnoho různými způsoby. Pokud je dům do kterého vstoupí obydlím policisty a nebo vojáka s bojovým výcvikem a se zbraní v ruce, stane se z ní souboj. Pokud je dotyčná žena v domácnosti, která se je jednoduše pokusí zastavit, mohou se pokusit vyhnout zranění bezbranné ženy (a nebo zakrýt stopy porušení Maškarády). Možná, že osoba, kterou Sarah Dominuje již řekla své manželce, aby zavolala polici a to znamená, že postavy se brzy setkají s dalším problémem. V každém případě jde Sarah o to, aby postavy zpomalila. V domě nezůstane a po té co uskuteční svou diverzi, utíká k zadním dveřím.
- Dav lidí: Tuto vinětu zahrajte pokud se Sarah dostane do blízkosti velké skupiny lidí. V závislosti na tom, kde bude to může být noční klub, ranní pracovní schůzka, skupina lidí čekajících na zastávce autobusu a nebo cokoliv jiné odpovídající. Co Sarah udělá, záleží na tom, jak blízko za ní postavy jsou, jak moc Vitae musela použít na Celerity, zda se postavy rozhodly na ní zaútočit a jakékoliv jiné okolnosti, které považujete za důležité. Sarah by mohla použít svou disciplínu Cachexy, aby zjistila, zda je někdo v davu nemocen a zjistit zda se může na něm nakrmit. Pokud je opravdu hladová a nebo zoufalá, může použít své nadpřirozené schopnosti a někoho nakazit. Pokud má nad postavami náskok několika kol mohla by použít své disciplíny k nakažení více lidí a způsobit, aby se symptomy projevily v plné síle. Postavy se pak setkají s davem nemocných lidí (kterým možná nebudou ochotni věnovat svůj čas, ale po událostech minulého příběhu mohou chtít zabránit propuknutí další epidemie). Pokud si nepřejete, aby byla Sarah až tak potměšilá a zlomyslná, mohla by prostě použít Dominate a přinutit některé lidi zaútočit na postavy, aby je zdrželi.
- Rozdělení: Pokud se postavám podaří Sarah dohnat, pokusí se je zmást a rozdělit. Bude kolem nich kroužit. Použije Plášť noci (Obfuscate ***), aby zmizela a objevila se ve chvíli kdy bude některá z postav sama. Neprobouzí Lovecký instinkt (přestože Jack by mohl jejím Obfuscate proniknout svým Auspexem; to znamená konkurenční hod Důvtip + Vyšetřování + Auspex proti Rozhodnost + Plížení + Obfuscate). Bude mizet a objevovat se, tak, aby se postavy rozdělily. Když se jí podaří někde konfrontovat některou z postav samotnou, pokusí se s ní promluvit a zjistit jaké jsou jejich záměry. Rozhovor se bude snažit zkrátit s vědomím, že ostatní se mohou kdykoliv objevit - po krátké chvíli použije na postavu Dominate a přinutí ji zavést ostatní špatným směrem. To samozřejmě vyžaduje pohled do očí (a nenechejte z toho postavy vycouvat jen proto, že budou tvrdit, že jejich postava nosí černé brýle a nebo něco co by tomuto zabránilo). Měl by jste hodit Inteligence + Vyjádření + Dominate Sarah (9 kostek) a hráč hodí Rozhodnost + Síla Krve. Pokud Sarah zvítězí, musí se postava pokusit dovést své přátele jiným směrem. Pokud vyhraje hráč a nebo to bude nerozhodně, nebude to mít účinek. V žádném případě Sarah na postavy nezaútočí. Pokud na ní zaútočí oni, pokusí se uprchnout a nebo ukončit souboj rozhovorem (detaily najdete v další scéně).
- Závod k úkrytu: Setkání s Lidií je začíná pouze dvě krátké hodiny před svítáním. Sarah se pokusí udržet postavy v běhu až do východu slunce s vědomím, že je schopna jednat mnohem déle než oni. Zkuste tuto honičku připravit tak, aby se ve chvíli kdy začne vycházet slunce všichni pohybovali pěšky a aby bylo ve vhodné vzdálenosti něco použitelné jako úkryt: dům, hotel nebo něco takové. Sarah utíká k tomuto azylu a použije Celerity k tomu, aby se tam dostala co nejrychleji (pokud jí na to zbylo dost Vitae). Slabé ranní světlo způsobí postavám dva body spalujícího zranění za každé kolo, kdy mu budou vystaveni. Sarah toto zranění utrpí také, ale místo spalující díky Smyčce Zhouby pouze omračující. Jak Sarah, tak postavy mohou tomuto zranění odolávat pomocí Nezdolnosti. Po té co slunce vyjde (do deseti minut), Sarah by utrpěla také spalující zranění, stejně jako postavy. Jakmile budou uvnitř, tak postavy zasáhne neodolatelná touha spát. Všechny banky kostek jsou nyní omezeny jejich Lidskostí a hráči musí hodit právě Lidskostí, pokud budou chtít spánku odolávat. Sarah však zůstane vzhůru automaticky (díky dalšímu účinku Smyčky) a jen pozoruje postavy, aby se ujistila, že se jí nepokusí zranit. Pokud s ní budou chtít mluvit, tak jim bude odpovídat (viz Scéna tři). Jinak jednoduše sedí a dává na ně celý den pozor.
Třetí Scéna: Soumrak
V této scéně si postavy konečně promluví se Sarah Cobbler, mohou se dovědět něco o učení Ordo Dracul a proč zorganizovala jejich Přijetí.
Zabijte jí!
Možná, že se budete muset vypořádat s postavami, které budou jednoduše chtít zaútočit a zničit (nebo diablerizovat) Sarah Cobbler. To pravděpodobně mohou mít za následek dvě možnosti: Možná hráči stále úplně nechápou podstatu Vyprávěčských her a vidí Sarah jako "hlavního nepřítele," kterého musí zabít, aby ve hře zvítězili. A nebo se hráč rozhodl, že jeho postava Sarah nenávidí tak moc, že jedinou možnou reakcí je zuřivý útok. Druhý motiv, přestože trochu zjednodušený, je dobrý. Upíři jsou dravci a nestvůry. Chování tímto způsobem je ve hře úplně dokonale přijatelné. První možnost však není to co chceme. Pokud budete mít hráče používající taktiku "nejdřív zabít, pak se ptát," zkuste je dovést k otázce zda to nejlépe poslouží postavě a nebo hráči. Pokud postavě, tak klidně do toho. Ostatní postavy možná budou chtít zastavit svého krvežíznivého společníka. Pokud je odpovědí hráči, možná, že bude lepší vzít si hráče bokem a rychle mu připomenout rozdíl mezi Vampire: Rekviem a Legend of Zelda.
Tato scéna se může odehrát kdykoliv když postavy doženou Sarah a obklíčí ji, ale nejlépe poslouží příběhu po té, co budou utíkat do úkrytu před prvními slunečními paprsky. Nezapomeňte zdůraznit, že Sarah neutrpěla od slunečních paprsků žádné a nebo téměř žádné zranění a zdá se, že na ní vůbec nepůsobí denní spánek (působí, ale postavy to nepoznají). Mohou jí opovrhovat a nebo jí nevěřit, ale je jasné, že dokáže ovládat síly, o kterých jiní Rodní jen sní.
Samotná Sarah si s postavami ráda promluví. Je ochotna jim odpovědět na téměř jakoukoliv otázku i ty o jejím smrtelném životě (ty se nacházejí v Seznamu postav, ale nebojte se vymýšlet další detaily). Dále jsme uvedli odpovědi na pravděpodobné otázky:
- Proč jsi to udělala? Toto je velmi pravděpodobně nejpalčivější otázka, která trápí mysl postav. Proč Sarah připravila jejich Přijetí a pak je opustila? Odpoví jim, že věří v "otištění" Předků do myslí novorozených rodných Rodných stejně jako se zvířata chovají podle zvyků svých rodičů. Ale pokud by se skupina novorozených otiskla vzájemně na sebe, měli by být schopni vzájemné podpory a vytvořit tak loveckou smečku - celkem jednoduše sílu se kterou se musí v nepředvídatelných nocích New Orleans počítat. Přiznává, že experiment neprobíhal přesně podle jejích představ, především kvůli odstoupení Pearl Chastain a jejímu nahrazení Lucasem Gatesem. Sarah konstatuje, že tuto nabídku měla učinit Otci Janovi Marrow dříve. Možná, že postavy se tohoto chytnou a budou se dál vyptávat a pokud tak učiní, Sarah to přizná: Jan Marrow věděl, že Přijetí proběhne v Parku Louise Armstronga. Proto věděl, že tam budou a mohl postavy vyzvednout. Sarah také přizná, že Knížeti oznámila přítomnost nových Rodných ve městě. Chtěla, aby se do politiky Rodných zapletli co nejdříve a také tak snížit riziko, že opustí město.
- Co jsi nabídla našim předkům? Postavy již pravděpodobně měli možnost se osobně zeptat svých předků co z tohoto spiknutí měli, ale v případě, že zapomněli a nebo neměli tu šanci, Sarah jim to může říct. Vydírala Marii, potomka své "sestry," aby se zůčastnila. Nathaniel Dubois chtěl peníze. John Matheson chtěl zasvětit do moderního světa a služebníka. Sarah mu poskytla oboje osobou jménem James Kelvin. Lucas Gates se chtěl naučit magii The Circle of the Crone, ale Sarah neměla v úmyslu to dopustit. Dala mu jméno a místo pobytu Rodného z the Circle of the Crone a zároveň požádala onoho Rodného, aby Gatese zničil až jej kontaktuje. Andrea Ouellette, Edwardova matka se spiknutí zúčastnila dobrovolně - je také členem Ordo Dracul.
- Kdo nás vybíral? Sarah jim řekne, že každý z nich si vybíral svého vlastního potomka sám. Věděla dopředu o tom, že to bude Jack, Becky Lynn a Louis, ale Andrea a Lucas čekali s výběrem do poslední chvíle (jak si jistě vzpomínáte z Poslední noci). Pokud se na to Becky Lynn zeptá, John Harley Matheson jí zamýšlel Přijmout letos v létě a odvézt jí na svůj statek, ale Sarah ho přesvědčila, aby zanechal Becky Lynn ve městě.
- Co je Ordo Dracul? Vizte popis.
- Můžeme se stát členy Ordo Dracul? Sarah je ochotna kteroukoli a nebo všechny postavy vzít do učení, ale jen pokud jí pomohou zůstat nepozorovaně ve městě.
- Co jsi to udělala Mezzo/Andree? Sarah konstatuje, že Andree neudělala nic, ale je zajímavé, že se jí stalo něco podobné co Mezzo. Krátce jim popíše Dračí smyčky a prohlásí, že Rodný, který se pokusí ovládnout jednu z těchto smyček podstupuje riziko zvýšení účinku konkrétní části upírského prokletí, kterého se snaží zbavit. Andrea se snažila ovládnout Smyčku Bestie, ale dovolila tak pouze své Bestii ještě více ovládnout svou mysl. Bestie tak získala přístup k Andreiným Disciplínám, překroutila je a mohla tak vyvolávat Krvavou zuřivost. V případě Mezzo jí Sarah obelstila a dala jí špatné instrukce jak ovládnout Smyčku krve. Výsledek byl zcela shodný - Mezzo ztratila schopnost ovládat svou Vitae, svou Disciplínu Cachexy a musela pak bojovat, aby nepodlehla vlastním nemocem. Pokud Mezzo přežila, Sarah si oddechne. Nikdy nechtěla své "sestře" opravdu ublížit.
Sarah nebude vyjadřovat lítost nad tím co provedla. Konstatuje, že postavy jsou nyní více než byly předtím jako smrtelníci a že mohou získat cokoliv co měli před Přijetím zpět, po určitém čase, pokud budou chtít a budou mít dobrého učitele. Vše co musí udělat je mít trpělivost a být dostatečně pilní, pak se naučí překonat toto prokletí.
Tato scéna končí ve chvíli kdy skončí rozhovor a postavy učiní nějaké rozhodnutí. Mohou se rozhodnout Sarah zajmout a odvést ji ke Knížeti (který ji téměř určitě nechá popravit), diablerizovat ji (to jim Kníže odpustí), pustit ji, připojit se nebo jakékoli jiné rozhodnutí. Pokud na ni zaútočí, bude se bránit nejlépe jak umí, ale určitě není dostatečně silná, aby zvládla celou družinu upírů.
Až postavy dospěji k rozhodnutí a provedou co zamýšlejí, přečtěte následující.
Slunce zapadá a na New Orleans se znovu snáší noc. V dále slyšíte zvony odbíjející celou hodinu, tak jako odbíjeli první půlnoc vašeho Rekviem a vy konečně znáte pravdu o vašem vstupu do tohoto tance mrtvých. Končí však ten tanec zde v New Orleans? Nastane tmavá noc ve které vás vaši nepřátelé najdou, vezmou vám vaše duše a nebo vaše Rekviem bude dál hrát mnoho desetiletí, možná století než se ukryjete před světem jako John Harley Matheson nebo Pearl Chastain a z vašich vzpomínek zůstanou jen mlhavé a nejasné obrazy?
Slunce zapadá a stíny se prodlužují. Jaké další záhady se tomto temném světě skrývají?
Přestaňte číst nahlas
Následky - Jak dál?
V této chvíli zveřejněná kronika Danse de la Mort končí. Na začátku této kapitoly jsme uvedli několik nápadů jak pokračovat dál a World of Darkness Rulebook a Vampire: The Requiem, které jsou již na pultech obchodů, vám mohou poskytnout chybějící informace, které by jste mohli potřebovat. Přes velké množství informací v této kronice zůstává stále mnoho a mnoho příběhů, které můžete vyprávět, ať už s postavami této kroniky a nebo se skupinou originálních postav stvořených v myslích vašich hráčů. Doufáme, že toto není konec, ale začátek.
Seznam postav
Jediná nová postava v tomto představená v tomto příběhu je Lidia Kendall, jejíž rysy jsou uvedeny zde. Herní rysy Sarah Cobbler jsme popsali již v Epidemii. Nezapomeňte, že Sarah ovládá všechny tři uzly Smyčky Zhouby uvedené na začátku této kapitoly. Také jsme uvedli zlepšení postav na začátku tohoto příběhu.
Louis Maddox
Louisovy rysy se dále zlepšují a před začátkem Rozbřesku jeho Disciplína Nezdolnost dosáhla druhé úrovně.
Tina Baker
Tininy rysy se dále zlepšují a před začátkem Rozbřesku získává druhou úroveň Přednosti Bojového stylu Kung-Fu a o jedno se jí zvyšuje dovednost vyšetřování.
Železná kůže jí dává při zápase proti omračujícímu zranění pancíř jedna.
Jack McCandless
Jackovy rysy se dále zlepšují a před začátkem Rozbřesku se mu zvyšuje dovednost Lupičství (Zlodějina) o jedna.
Becky Lynn Adler
Beckyiny rysy se dále zlepšují a před začátkem Rozbřesku její Disciplína Protean dosáhla třetí úrovně. Becky získává schopnost Zvířecí drápy:
Dokáže své prsty proměnit v zakřivené,ošklivé drápy. Když jimi bude chtít útočit, hodí hráč čtyřmi kostkami (Beckyina Síla + Rvačka (Zápas) + 1) - Obrana cíle. Každý úspěch znamená spalující zranění.
Edward Zuric
Edwardovy rysy se dále zlepšují a před začátkem Rozbřesku jeho Disciplína Noční Můry dosáhla třetí úrovně. Edward tak ovládl schopnost Pohled plný šílenství:
Pohledem do očí je Edward schopen znehybnit smrtelníka strachem a nebo dostat nemrtvého do blízkosti záchvatu šílenství. Spotřebuje na to bod Vitae a hráč hodí 9 kostkami (Edwardovo Vystupování + Vcítění + Noční můry). Vypravěč hodí Vyrovnanost + Síla krve, zda oběť odolá.